Aafrika, sealhulgas Nigeeria turule sisenemisel on Euroopa kvaliteet alati esmane müügiargument, kirjutab Magnetic MRO tegevjuht Jonas Butautis.

- Magnetic MRO tegevjuht Jonas Butautis.
- Foto: Erakogu
Nigeeria turule sisenemine ja sealt kliendi leidmine on pikk ja raske töö nagu igas teises maailma piirkonnas. Tegu on projektidega, mis ulatuvad sadadesse tuhandetesse eurodesse, seega on müügitöö alati keerukas ja aeganõudev.
Enne Aafrikas alustamist on kohapealne eeltöö sama, mis igal teisel turul. Nigeeria kaks erisust on kultuurilised erinevused, sealhulgas ärikultuur, ja krediidirisk, millele tuleb tähelepanu pöörata, sest Euroopa krediidikindlustusettevõtted kipuvad Aafrika kliente vältima.
Aus äri
Mitmes Aafrika riigis on probleemiks korruptsioon, aga me ei ole siiani oma Nigeeriaga seotud projektides sellega kokku puutunud. Võimalik, et põhjuseks on fakt, et suhtleme peamiselt lennuliinide omanikega. Korruptsioonitase on vääralt kasutatud ettekääne vältida klientide otsimist Aafrika riikides. Nad vajavad tõelist Euroopa tasemel teenusekvaliteeti ja kliendikesksust. Nende asjade olemasolul puudub korruptsioon.
Nigeeria puhul üllatab enim, kui avatud on kohalikud ettevõtted, et teha koostööd väikese ettevõttega kaugel asuvast väikesest riigist. Eesti ettevõte, kes soovib saada aafriklase, sh nigeerlase huvi, peaks pakkuma teenuse kvaliteeti, kliendikesksust ja avatud meeli, et võtta omaks kultuursed erinevused ja kasutada külluslikke võimalusi viimases esile tõusvas globaalses regioonis.
Autor: Jonas Butautis
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!